poniedziałek, 4 listopada 2013

Tort naleśnikowy – pannkakstårta

Czy wiecie, że koty mogą obchodzić urodziny trzy razy do roku? Tak przynajmniej robi kot Findus, bohater serii książek dla dzieci autorstwa Svena Nordqvista. Za każdym razem, kiedy kot je obchodzi, jego opiekun, staruszek Pettson robi mu tort naleśnikowy. Cóż, okazuje się, ze zrobienie takiego tortu to wcale nie jest taka prosta sprawa i może sprawić sporo problemów, co opisuje książka “Tort urodzinowy”. Ja na szczęście nie miałam takich perypetii, jak nasi bohaterowie i udało mi się bez większych przeszkód przygotować tort naleśnikowy na kolejne w tym roku urodziny mojego kota. Co prawda kot tortu nie dostał, ale pozostali członkowie mojej rodziny spałaszowali ciasto ze smakiem :)
Idea tortu naleśnikowego jest bardzo prosta – smażymy naleśniki i przekładamy je dżemem i owocami, a wierzch dekorujemy bitą śmietaną. A potem można zrobić tak jak nasi bohaterowie: ”... siedzieli w ogrodzie, pili kawę, jedli tort i puszczali walce wiedeńskie z gramofonu na korbę, dokładnie tak, jak mieli zwyczaj czynić, kiedy Findus obchodził urodziny”.


















link
link
link

Pannkakstårta

150ml mleka
150ml mąki
2 jaja
dżem
dowolne owoce, pokrojone na mniejsze kawałki
200 ml śmietany kremówki
pół łyżki cukru pudru

Przygotowanie:
Wymieszaj mleko, mąkę i jaja na gładkie ciasto. Odstaw je na 20 minut. Po tym czasie usmaż naleśniki.
Przekładaj naleśniki na przemian raz dżemem, raz owocami.
Ubij śmietanę kremówkę z cukrem pudrem.
Udekoruj tort bitą śmietaną i pozostałymi owocami.
Podawaj od razu.
Smacznego!


        

1 komentarz:

  1. Uwielbiam takie książeczki dla dzieci, pełno w nich ciepła domowego ogniska :) Witam Cię w mojej akcji skandynawskiej :) Tort jest wspaniały! Czekam na kolejne przepisy ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...